Fire
Redaktor
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 17:53, 13 Cze 2010 Temat postu: Ogólnie o Klimacie |
|
|
Myślę że większość z chętnych do grania w tą sesję, zna gry z serii Fallout w większym lub w mniejszym stopniu. Jeśli nie znacie to polecam polską stronę fanowską o wszystkich Falloutach, a mianowicie 13 Schron,[link widoczny dla zalogowanych].
Fallout 1 i 2 miał miejsce na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych czyli w Kalifornii , F3 na wschodnim wybrzeżu w Waszyngtonie. Nasza sesja będzie się rozgrywać na południu w Texasie i na granicy z Meksykiem.
Główna "stolica" znajduje się w Dallas, jest to zarazem największe i najbardziej niebezpieczne miasto(podobnie jak Waszyngton w F3) ze względu na to że zachowało się tam sporo "technologii" i miejsc z twardym dachem nad głową. Reszta stanu jest w większym lub mniejszym stopniu zdewastowana, czasami trafiają się większe lub mniejsze skupiska ruin które niegdyś były metropoliami jak np. San Antonio, Amarillo,Austin,Odessa...niegdyś wspaniałe miasta teraz pola bitew i miejsca rzezi. Zwykli ludzie nie szukający problemów, przygód czy skarbów minionej epoki, tworzą małe osady nie przyciągające uwagi innych ale zapewniające ludziom byt w przystępnych warunkach i dach nad głową. Zwykle takie miasta wyglądają jak złomowiska, poskładane z dachów samochodowych czy blaszanych płyt, ale czasami spotyka się mniej zniszczone pozostałości domków jednorodzinnych, instalacje wojskowe, bunkry lub osady dzikich ludzi...Krajobraz wygląda jak zwykle w Falloucie...kurz, piach, pył i palące słońce(oraz promieniowanie ), czasami poprzecinane dawnymi autostradami i drogami, mostami, monumentalnymi pozostałościami kolei oraz wszelkiej maści gruzem i złomem (oraz "przebiegającymi" turlającymi się suchymi krzaczkami z westernów ) Styl architektoniczny w miastach i ogólnie wszędzie gdzie zachowały się okruchy dawnej cywilizacji, jest taki sam jak w innych Falloutach. Czyli ogólnie lata 60 Stanów Zjednoczonych, art-deco itd. Muzyka właściwa dla tej epoki, ubrania i broń także ale większości poprzerabiana na potrzeby pustkowia (jest rok 2242 a wojna która zniszczyła wszystko rozpoczeła się w 2077r. więc tak...budynki, broń ,pancerze mają po 200 lat i są w rozsypce ale są czasami o tyle sprawne ze można je naprawić i przerobić) Np. w naszej sesji będzie istniał "Kałach" ale np. ze względu na postneuklearny klimat zamiast kolby będzie miał kij od szczotki i lufę z rury od kibla...) Pancerze też są robione z czegokolwiek(opony jako naramienniki, kosze na śmieci jako hełmy, czasami z widocznymi elementami dawnej epoki czyli garnitury na modłę lat 80 itd.)
Aby wyobrazić sobie klimat Fallouta (jeżeli nie graliście) to wyobraźmy sobie że mamy lata 80 USA, i nagle zatrzymują się w tym stylu na 90 lat(styl architektury, moda i życia) ale również istnieją wszystkie cuda jakie wtedy wymyśli sobie amerykanie(karabiny laserowe, cadilaci na paliwo atomowe, roboty jak ze starych filmów itd.) cały ten miszmasz dodatkowo pobrudzony i urozmaicony w post-neuklerany klimat...ciężko to wytłumaczyć dla kogoś kto nie grał...
Czyli załóżmy że broń w naszej sesji pochodzi z minimalnie czasów I WŚ do maksymalnie 80 lat(broń autentyczna) a reszta giwer pochodzi czysto z uniwersum Fallouta...również muzyka taka sama jak w Falloutach ale dodatkowo urozmaicona kawałkami z lat 70 (aby było bardziej klimatowo i fajnie) czyli Steppenwolf, The Doors, AC/DC...itd....(postaram się również zapodawać link z YouTube z danym kawałkiem który będzie leciał w danej sytuacji...aby było ciekawiej )
Mam nadzieję że mniej więcej przybliżyłem cały ten świat, ale założę się że pisałem to na marne bo pewnie wszyscy zainteresowani Fallouta znają na wylot, w każdym bądź razie, pytania zadawajcie w tym temacie...
PS. Aha jeszcze jedno aby odzwierciedlić że to jest Texas, Bractwo Stali nie ma w tych rejonach dużej bazy, ba nie ma w tych okolicach żadnej instytucji prawnej...tylko miasta mają swoich "szeryfów"...krótko mówiąc dawny dziki zachód powraca tyle że za pomocą detonacji bomb neuklearnych...
PPS.Cała sesja wpisuje sie w kanoniczne szczegóły z Fallout 1,2 i 3 ale pomijamy Fallout Tactics (był grą niezłą ale kompletnie nie w klimacie...)
Odejście od kanonu widoczne będzie tylko w przypadku nie których broni i muzyki. Jeżeli chcemy aby nasza postać miała bron historyczną to sprawdźcie czy nie została wyprodukowana po 80 latach XX.w.
albo pytajcie się mnie czy to na SB czy w temacie Szablony Postaci
Ostatnio zmieniony przez Fire dnia Nie 20:57, 13 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|