Forum Forum Gildii DA przeznaczone do Sesjii
Zapraszamy na nowe Forum - www.gidia-da.cba.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RPGowe pojedynki, czyli mała zabawa bez mistrza gry

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Gildii DA przeznaczone do Sesjii Strona Główna -> Sesje RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HidesHisFace
Redaktor



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:20, 28 Lut 2010    Temat postu: RPGowe pojedynki, czyli mała zabawa bez mistrza gry

Dokładnie jak w temacie - tego typu pojedynki to drobna, luźna RPGowa zabawa polegająca zgodnie z nazwą na przeprowadzeniu walki między postaciami dwóch różnych graczy. Sędzia, oceniający, czy dany ruch nie był przesadnie przegięty jest mile widziany, choć wcale nie jest konieczny.
Zabawa taka, nie dość, że jest fajna, pozwala także zapoznać się z RPGowaniem mniej doświadczonym graczom, zaś starszym wyjadaczom pozwala odpocząć między sesjami.

O co dokładniej chodzi w takim pojedynku? Obaj gracze wybierają jakąś swoją postać, uzgadniają się, co do warunków i miejsca pojedynku i zaczynają, na przemian opisywać, kreować sytuację. Najważniejszy jest klimat, gracze nie mogą bez powodu i pretekstu rzucić się sobie do gardeł np. jeśli całość rozgrywa się w barze. Konieczny jest jakiś powód, w pewnych wypadkach pojedynek może przerodzić się w luźniejszą minisesję i zakończyć się bez walki etc.
Do budowania klimatu potrzebne są oczywiście opisy - starajcie się więc w miarę szczegółowo opisywać zarówno działania swoich postaci, jak i ton wypowiedzi, wpływ otoczenia, a także oczywiście wygląd.
Nie zapomnijcie na wejście w miarę dokładnie opisać swoich postaci, zaś jeszcze przed pojedynkiem ogólnie sprecyzować ich możliwości - nie chcemy przecież, by w pojedynku zestawił nam się powiedzmy półbóg przeciw zwykłemu żołdakowi, nie miałoby to żadnego większego sensu.

Co do samych postaci - cross-overy są dopuszczalne, a nawet mile widziane - nic nie szkodzi w pojedynkowaniu się postaci pochodzących z różnych światów, niekoniecznie waszego autorstwa.
Jeśli nie macie postaci na stanie - możecie stworzyć jakąś od ręki - przy okazji poćwiczycie kreatywne myślenie potrzebne w RPG.
Żadnych Mary Sue - postacie przegięte pod każdym możliwym względem nie są dopuszczane np. postać będąca arcymistrzem szermierki, precyzyjnego strzelania, poruszająca się w ciężkim pancerzu ale unikająca ciosów jak wojownik ninja, do tego posiadająca zdolność błyskawicznego samoleczenia. Trzymajcie swoje postacie na dość logicznym poziomie.
Wyniki pojedynków nie są wiążące - jeśli postać zginie w walce (a może się tak zdarzyć) nie znaczy to, że nie możecie zagrać nią w innym pojedynku. Oczywiście, możecie taką postać po śmierci odesłać do lamusa, ale nie jest to konieczne. Ewentualna śmierć, czy okaleczenie postaci dotyczą tylko rozgrywanego pojedynku i służą budowaniu klimatu.

To jak, ktoś ma ochotę na mały pojedynek? Wink


Ostatnio zmieniony przez HidesHisFace dnia Nie 21:36, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ilidan
Administrator



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 476
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ferelden

PostWysłany: Nie 21:51, 28 Lut 2010    Temat postu:

Z wielką przyjemnością. Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grievous
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tołwin

PostWysłany: Nie 21:59, 28 Lut 2010    Temat postu:

A jakiś wzór jak opisać naszą postać: Jakie umiejętności są dopuszczalne? Czy może zdarzyć się sytuacja że dojdzie do walki między jednym graczem uzbrojonym w broń palną, a drugim walczącym bronią białą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HidesHisFace
Redaktor



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:03, 28 Lut 2010    Temat postu:

Może dojść do takiej sytuacji dlatego lepiej, by gracze umówili się mniej więcej do typu postaci przed pojedynkiem, żeby nie doszło np. sytuacji, w której powiedzmy paladyn musi mierzyć się z powiedzmy super potężnym wojownikiem z jakiejś mangi Wink
Co do samych opisów - typowego wzorca brak - na wejście potrzebny jest ogólny zarys - wygląd, ogólny zakres zdolności, jakaś historia, bez wdawania się w nadmierne szczegóły - te bowiem lepiej zachować na sam pojedynek, dla klimatu.


PS: Nic nie stoi na przeszkodzie, by odbywało się kilka pojedynków jednocześnie, jakby co, jestem chętny - postaci mam mnóstwo, więc znajdę kogoś przeciw dowolnej postaci Wink


Ostatnio zmieniony przez HidesHisFace dnia Wto 21:13, 02 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Colette
Rycerz



Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 7:18, 15 Paź 2012    Temat postu:

Ciekawy pomysł z tymi pojedynkami. Very Happy Nigdy nie brałam w czymś takim udziału.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kathy
Rycerz



Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:57, 06 Lis 2012    Temat postu:

I czemu temat upadł? Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Gildii DA przeznaczone do Sesjii Strona Główna -> Sesje RPG Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin